10 принципів процвітання. Поради найдорожчого коуча Британії

У Великобританії з недавніх пір дуже модні бізнес-коучі (суміш бізнес-тренера і психотерапевта). Коуч Слоан Шерідан-Вільямс в Лондоні одна з найбільш затребуваних.
Це випускниця Оксфордського університету і Королівського коледжу в Лондоні, юрист, лікар-гипнолог, психотерапевт, психолог. Серед її клієнтів – топ-бізнесмени і політики з усього світу.
Отже, Вашій увазі десять принципів процвітання від найдорожчого коуча Британії – Слоан Шерідан-Вільямс:

1. СТАВТЕ СОБІ КОНКРЕТНІ ЦІЛІ, АЛЕ ЗБЕРІГАЙТЕ ГНУЧКІСТЬ

Мріяти дуже важливо і потрібно. Але ще важливіше – бути внутрішньо гнучкими. Не чіпляйтеся за свої цілі. Тому що життя – складне. Так, важливо пам’ятати дитячі мрії, але наскільки вони актуальні для вас сьогодні? Стали б ви взагалі зараз слухати поради від себе 10-річної? Припустимо, ви давно мрієте про багатство. Чесно запитайте себе: а чому я цього хочу? Яку приховану потребу при цьому буду намагатися задовольнити – прагнення до безпеки, впевненості в завтрашньому дні? Або ви хочете підсилити відчуття власної значущості? З останнім раджу бути обережніше.

Коли до досягнення мети прикріплюється ваше его і включається гординя, процес часто стає неконструктивним. Ви почнете витрачати велику кількість енергії і, можливо, втратите орієнтири. А якщо і досягнете свого, швидше за все, відчуєте розчарування. Ще я завжди питаю у клієнтів, коли ми аналізуємо їхні цілі, що ними насправді рухає: прагнення до задоволення або спроба втекти від болю і щось компенсувати? Потрібно працювати над тим, щоб за бажанням чогось досягти завжди стояла потужна позитивна емоція, а не втеча від болю. Якщо є драйв зі знаком плюс, він буде вас підживлювати.

2. ПРАГНІТЬ НЕ ДО ЩАСТЯ, А ДО ГАРМОНІЇ

Що таке щастя? Емоційний сплеск, який, як правило, довго не триває. Наш мозок і тіло чисто фізіологічно не здатні перманентно знаходитися в стані так званого щастя, це вкрай енергозатратно. В англійській мові є інше поняття – contentment (стан задоволеності, гармонії, легкості, від content – «задоволений»). Я закликаю клієнтів в першу чергу прагнути саме до цього. Це більш спокійний, умиротворенний, приземлений стан. Перебувати в ньому постійно – цілком реально. Тому що життя – вона завжди багатогранне.
На роботі може бути все супер, а вдома склався не найкращий період. Але при цьому ніщо не заважає вам жити з відчуттям задоволеності – довіряючи світу і власній інтуїції і намагаючись якомога частіше дякувати всесвіту за те, що у вас є.

3. ХОЧЕТЕ ЖИТИ ДОВГО – ВЧІТЬСЯ ДОМОВЛЯТИСЯ ЗІ СВОЇМ ЕГО

За майже двадцять років практики мені довелося консультувати тисячі людей. За моїми спостереженнями, люди, які живуть довго і при цьому досягають успіху, мають ряд психологічних навичок, звичок і принципів. Перерахую найважливіші.
Такі люди намагаються нічого не приймати близько до серця.
Не відносяться до життя і до себе занадто серйозно.
Вони здатні абстрагуватися від негативу і справлятися зі стресом.
Ще вони добре вміють спілкуватися. Зокрема – доносити до оточуючих свої думки, потреби, претензії. Тому вони рідко ображаються, так як намагаються прояснювати ситуацію і ставити крапки над i.
Ще вони мають віру. Не в сенсі релігійності, ні. Просто багато успішних людей йдуть по життю з відчуттям, що вони не одні, а є частиною чогось більшого, ніж вони самі.

І ще такі люди не реактивні, а проактивні. Вони вважають за краще не бути жертвами обставин, а брати на себе відповідальність. Ну і, зрозуміло, важливий ваш спосіб життя, в першу чергу – харчування. Чим більше в раціоні продуктів, що містять антиоксиданти (їх дуже багато, наприклад, в зеленому чаї – у нас в Англії зараз всі схиблені на чаї маття, або матчу), а також у  всіх видаї овочів, злаках), – тим краще .

4. РОЗБЕРІТЬСЯ ЗІ СВОЇМИ УСТАНОВКАМИ

На коучінг-сесіях я завжди намагаюся якомога швидше докопатися до суті проблеми, точніше – до емоції, яка вас блокує. Часто це не одна, а кілька емоцій, які, як правило, і лежать в основі ваших підсвідомих установок, з часом перетворюються в життєві програми. Страхи і інші негативні емоції блокують енергію, яка потрібна для змін, для руху вперед. Наприклад, мені кажуть: «Я боюся змін». Але це, так би мовити, упаковка, а не сама проблема. Тому я знову починаю задавати вам запитання. Чого ви насправді боїтеся? Якщо, наприклад, ви чіпляєтеся за стабільність, то що найстрашніше, що може з вами трапитися, якщо ви її втратите? Самотність, стан порожнечі? ..

Ще має сенс розібратися з установками, що лежать в основі ваших уявлень про себе і всесвіт. Наприклад, є дуже поширена установка – «успіх мені не світить». Для початку з’ясуємо, що успіх і успішність означають особисто для вас. Чого ви насправді хочете від життя? Що для вас дійсно важливо? Якщо гроші, то, знову ж таки – що саме вони для вас символізують: засіб досягнення комфорту або значимості, публічності, високого соціального статусу? Наскільки ви внутрішньо дозволяєте собі все це мати? До слова, установки нерідко можуть один з одним конфліктувати.

Наприклад, ви хочете зробити успішну кар’єру, впевнені в своїх здібностях і в тому, що світ вам допомагає. Але при цьому в дитинстві вам вселили, що багатство – аморально. Або що поєднувати кар’єру і сім’ю – неправильно або неможливо. В даному випадку негативна установка завжди візьме гору. Біль і страх – сильніші і живучіші емоції, ніж радість. Моя рекомендація: частіше діагностують ваші установки і, якщо необхідно, фільтруйте їх, усвідомлено позбавляючись або радикально переформулюючи ті, які вас обмежують.

5. ЗНАЙДІТЬ ПРОВІДНИКА

У Великобританії зараз дуже модно звертатися до коуча. Саме до коуча, а не психолога. Особливо затребувані велнес-консультанти і так звані розробщики стратегії успіху (Peak Performance Strategists). Ще в моді impact coaches (impact – «внесок», «вплив») – бізнес-тренери, які вчать справляти враження, напрацьовувати харизму, впливати на оточуючих.

Як би там не було, я переконана: для зростання – особистісного, професійного – потрібен провідник. Необов’язково коуч або гуру – це може бути будь-яка людина, якій ви повністю довіряєте. І який допоможе вам об’єктивно поглянути на себе з боку і намітити шляхи до змін. Поодинці і за один мій базовий курс, (наприклад, складається з шести двогодинних консультацій) таку роботу виконати дуже складно. Я розумію, що в багатьох культурах звертатися до фахівців такого роду не прийнято. У мене багато клієнтів в Дубаї, але більшість з них або тримають в секреті, що найняли собі коуча, або таємно приїжджають на консультацію в Лондон.

6. НА СПІВБЕСІДІ БУДЬТЕ АУТЕНТИЧНІ
Що я маю на увазі? Ведіть себе природно. Чи не брешіть (рекрутери хитрі, вони такі речі миттєво просікають). Важливо, щоб у роботодавця виникло враження, що ви знаєте, чого хочете. Але при цьому важливо дати цим людям зрозуміти, що ви, якщо потрібно, зможете бути гнучкою і здатні адаптуватися до нових умов. Ведіть себе впевнено, але ні в якому разі не зарозуміло. Не бійтеся задавати питання.
Співбесіда – не односторонній процес. Ви в такій же мірі інтервьюіруете роботодавця, так як і він – вас. Ваша мета – зібрати якомога більше інформації про потенційне робоче місце. Особливо – щодо тих моментів, які для вас фундаментально важливі (я їх називаю deal-breakers: для кого-то це гнучкий графік, для кого-то – комфортне робоче місце і т.д.). Багато цього не роблять, тому що заздалегідь бояться відмови. До того ж, якщо ви задаєте багато питань, це показує вашу зацікавленість і здатність працювати в команді. Плюс розряджається обстановка – допит перетворюється в більш-менш дружню бесіду.

7. НАЙМІТЬ ВІРТУАЛЬНОГО АСИСТЕНТА

Соцмережі – це бізнес. І ставитися до них варто раціонально і прагматично. Відомо, що до 70% фоловерів таких celebrity, як Обама, Леді Гага і інших, – це фейк. Їх або купили, або це взагалі підроблені акаунти. Професійно вести соцмережі, особливо якщо мова йде відразу про кілька (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedln, YouTube, Pinterest, Snapchat), – це повноцінна робота. Full-time job. І якщо ви вважаєте, що помітну присутність в цих ресурсах вам корисно для кар’єри, для самопросування, це справа краще віддати на аутсорсинг.

бізнес тренер

Найміть віртуального асистента, який буде вести ваші акаунти. Коштує це, до речі, недорого (у Великобританії – приблизно 5-10 доларів на годину), причому цей віртуальний асистент може бути фрілансером і перебувати хоч на іншому кінці світу. Я, наприклад, веду Instagram сама, а ось за Facebook і особливо Twitter, який мені потрібен для бізнесу, звичайно, відповідають спеціально найняті люди, які знають всі технічні нюанси – коли і що треба твітнуть. (Правда, більшість клієнтів як і раніше знаходять мене через сарафанне радіо.) У будь-якому випадку такий аутсорсинг дозволяє заощадити і гроші, і ваш час. Точно так само можна найняти на базі фрілансу особистого піарника, бухгалтера, програміста – всі ці послуги зараз не так вже дороги.

8. ЗМАГАЙТЕСЬ ЛИШЕ З СОБОЮ

Конкуренція – річ природна, але часто непродуктивна. Коли ми комусь заздримо або намагаємося змагатися, ми, як правило, взаємодіємо не з реальною людиною, а з його проекцією в нашій уяві. Яка найчастіше вкрай суб’єктивна і далека від істини. Особливо якщо ми заздримо комусь в соцмережах. А змагаючись з собою, ми завжди гарантовано рухаємося вперед.
Раджу визначити і сформулювати для себе три ваші сильні сторони, які оточуючі повинні неодмінно помітити і запам’ятати після зустрічі з вами – особистої або віртуальної. Краще, щоб це було щось, чим ви дійсно вже володієте, що не потрібно створювати штучно. Наприклад, такі три якості: креативність, комунікабельність і харизма. Нехай вони стануть вашими головними козирями – використовуйте їх на співбесіді, в соцмережах і т.д. Наприклад, ви хочете справляти враження креативного людини, у якого завжди має купу ідей (навіть якщоце не ваші власні ідеї). Публікуйте на ваших інтернет-сторінках те, що вас надихає: цитати-мотиватори, цікаві статті, дизайн-ідеї і т. п.

9. ВІЗУАЛІЗУЙТЕ СВОЄ ЩАСТЯ

Така техніка працює – це давно доведено. Чим частіше ви входите в стан, як ніби то, про що ви мрієте, у вас вже є, тим вище шанси, що це у вас дійсно буде. Допомогти можуть всілякі символи, візуальні образи, талісмани, з якими у вас асоціюється те, до чого ви прагнете. Це чиста фізіологія – такі штуки впливають на ретикулярну  систему. Це найдавніший, рептильний відділ мозку, пов’язаний з органами чуття, – він відповідає за нашу здатність сфокусуватися на цілі.

Що б я, наприклад, зробила, якби мріяла отримати вищу посаду? Замовила б професійну фотозйомку, де постала б в новому, більш виграшному образі, розпрямивши плечі і з посмішкою переможниці. (Для цього випадку я б неодмінно сходила на шопінг і зробила макіяж і укладку.) Один з моїх клієнтів – банкір, який мріє прославитися, – купив собі копію статуетки «Оскара». Це теж дуже добре працює. А якщо ці штуки викликають у вас внутрішній опір, не зайве розібратися – чому. Можливо, винні всі ті ж обмежені установки.

10. НЕ СЛУХАЙТЕ КАР’ЄРНИХ ЕКСПЕРТІВ

Слухайте в першу чергу себе. Наприклад, є думка, що кожні п’ять років слід змінювати роботу. Але все дуже індивідуально! Кожна ситуація – унікальна. Якщо ви відчуваєте, що затребувані, якщо у вас зберігається натхнення і те, що ви робите, приносить задоволення, навіщо йти з такої роботи? Але і тут не завадить чесна розмова із самим собою.
Дайте відповідь на питання: якби я була рекругером, найняла б себе на мою поточну позицію? Приношу я на ній реальну користь? Чи я як і раніше розвиваюся? Вирішуючи залишитися на нинішній роботі, який компроміс із самим собою я заключаю? Які є опції на ринку? Що можна зробити, щоб підвищити мою кваліфікацію? І якщо я боюся змін, то чому? Знайте, що зміни неминучі. Все в житті змінюється.

ХОЧЕТЕ ЖИТИ ДОВГОВЧІТЬСЯ ДОМОВЛЯТИСЯ ЗІ СВОЇМ ЕГО

Непохитна віра в себе
Відсутність страху перед поразками
Винахідливість, креативність
Наполегливість
Хороша інтуїція
Знання себе, своїх слабких і сильних сторін, здатність поглянути страхам в обличчя
Послідовність в думках, і гнучкість в діях
Уміння абстрагуватися від критики і брати на себе відповідальність
Комунікабельність
Подяка за те, що є

Поширити
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *