4 уроки підприємцям від Стіва Джобса

Засновник компанії Vendini Марк Таччі (Mark Tacchi) розповів про неймовірний досвід, який він отримав, працюючи зі Стівом Джобсом. Ці чотири поради стануть в нагоді всім, хто вирішив розпочати власну справу.

Стіва Джобса не просто так називають видатним маркетологом. Так, його характер був неідеальним, але кількість представлених інновацій і натхнення, яке він дарував іншим, дійсно вражають. Методи Стіва Джобса визнані революційними, адже вони змінили багато сфер – від дизайну до брендингу.

4 уроки підприємцям від Стіва Джобса

Коли Марку Таччі було 12 років, йому подарували Apple II, і вже тоді хлопчик зрозумів, що хоче працювати з тим, хто створив цей пристрій. Пізніше Таччі отримав роботу в NeXT і переїхав з Вінніпега до Каліфорнії.

Марк Таччі вважає, що час, проведений в NeXT, а потім і в Apple, навчило його не тільки працювати і досягати успіху. Воно змінило його підприємницьку ДНК. Культура, створена Джобсом всередині його компаній, зіграла головну роль в особистісному розвитку Марка. Більш того, це викладає кілька важливих уроків Таччі, і нові знання він використав, коли почав свою справу. Ці поради будуть корисні всім, хто збирається відкрити власну компанію.

1. Наймайте правильно. Шукайте кращих

Коли Таччі проходив своє перше співбесіду в NeXT, він був вражений ретельністю процедури. Це було схоже на креативну хірургічну операцію. HR-менеджери точно знали, кого шукали, і використовували найвинахідливіші способи, щоб виявити справжній рівень майстерності кандидата. Тоді Марк зрозумів: HR-відділ працює як злагоджена машина, яка вибирає кращих з кращих для компанії вищого рівня.

Коли Марк Таччі відкрив свій перший бізнес, він зрозумів, чому Стів Джобс приділяв стільки уваги вибору співробітників, витрачав час і енергію на те, щоб знайти самого класного. Адже найняти просто висококваліфікованого працівника мало.
Приплив піднімає всі човни: коли ви наймаєте людину з великим талантом, це надихає і інших ваших співробітників.

Не поспішайте, проводячи співбесіду з кандидатом. Перевірте його навички, запропонуйте йому вирішити якусь проблему. Отримаєте уявлення про те, ким є людина, чим він живе, чого хоче від життя.

Пам’ятайте: багато людей можуть бути рок-зіркою на співбесіді, але згодом виявляються посередніми співробітниками.

2. Прагніть до простоти

П’ять хвилин роботи зі Стівом Джобсом виявилися цінніше п’яти років, проведених на робочому місці, говорить Марк Таччі, згадуючи свою першу презентацію продукту.
Він готувався до того, що Джобс буде задавати питання, читати інструкцію по експлуатації або оцінювати зовнішній вигляд пристрою. Але нічого з цього не сталося: Стів просто підійшов до робочої станції і почав використовувати продукт. Якщо він був недостатньо простим і зрозумілим, то Джобс відхиляв його.

Подумайте про продукти Apple: кожен з них ви просто дістаєте з коробки, включаєте і починаєте використовувати. Всі деталі продумані, елементи розташовані саме там, де це потрібно, а дизайн максимально спрощений.

У такого підходу є дві причини. По-перше, прості продукти дуже легко використовувати, а це привертає велику кількість покупців. По-друге, отримуючи в руки простий продукт, людина швидко розбирається в його управлінні, а значить, стає експертом.

Коли людина розуміє гаджет від і до, він не тільки відчуває себе розумним, але ще й прив’язується до компанії, яка подарувала йому це відчуття.

щоб створити дійсно простий і зрозумілий продукт, доведеться докласти неймовірну кількість зусиль. Але, коли ви досягнете поставленої мети, зможете змінити світ.

3. Пропонуйте комплексне рішення

Apple була однією з перших компаній, яка запропонувала людям комплексне рішення, а не окремий продукт. Вам не потрібно було купувати материнську плату у одного виробника, процесор – в іншого, відеокарту – у третього. Apple продавала все і відразу, представивши не так продукт, скільки рішення. Саме це стало одним з найважливіших уроків для Марка Таччі, який втілив цю концепцію і в своїй компанії Vendini. Якщо ви пропонували не продукцію, а рішення проблеми, люди починають вас цінувати.

Частковий продукт стає все менш популярним. Люди вибирають ті товари і послуги, які пропонують комплексне рішення. Ще краще, якщо кілька продуктів однієї компанії можуть працювати разом і збільшувати ефективність в цілому.

4. Дозвольте вашим працівникам «пограти в пісочниці»

Чи не все, що Марк Таччі дізнався за час роботи з Джобсом, йому подобалося. Навпаки, те, що він сьогодні використовує в своїй роботі, засноване на принципах, з якими Таччі раніше був не згоден.
Джобс був неймовірно відданий своїй справі. І вимагав того ж від своїх підлеглих. Це створило культуру, всередині якої працівники боялися висловлювати власну думку, особливо якщо воно стосувалося продукції конкурентів. Але інженери повинні цікавитися іншими напрацюваннями, чужий продукцією і кидати виклик самим собі, щоб знаходити найкращі рішення.

Тому Марк був не згоден з політикою Джобса. Він вважає: якщо вже ти найняв правильного людини, то він зобов’язаний бути цікавим. Це добре, це корисно. Якщо один з його розробників захоче вивчити нову мовупрограмування,Марк оплатить його курси. Деякі продукти компанії Vendini були втілені лише завдяки тому, що працівники відвідували різні виставки, воркшопи та лекції.

Якщо ваші співробітники хочуть «грати в пісочниці» – дайте їм цю можливість. Нехай вони отримують нову порцію натхнення і знань, відчувають свободу.

Починати свою справу складно, а перегоріти дуже легко. Іноді вам потрібно просто уповільнити хід подій, стати більш виборчим і максимально все спростити. Зрештою, саме це зробив Стів Джобс.

Leave your vote

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Поширити
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Hey there!

Sign in

Forgot password?

Don't have an account? Register

Close
of

Processing files…

Перейти до панелі інструментів